The Good Jobs Strategy: How the Smartest Companies Invest in Employees to Lower Costs and Boost Profits
Produktbeskrivelse
Nesten én av fire amerikanske arbeidstakere har en jobb som betaler mindre enn en leve-lønn. Konvensjonell visdom antyder at dette er den eneste måten verden kan fungere på. Dårlige jobber med lave lønninger, minimale fordeler, lite opplæring og kaotiske arbeidsplaner er antatt å være den eneste måten selskaper kan holde kostnadene nede og prisene lave. Men i "The Good Jobs Strategy", argumenterer Zeynep Ton, professor ved MIT Sloan School of Management, overbevisende for at det å etterlate ansatte i dårlige jobber ikke er en nødvendighet, men et valg, selv i lavkostnadsinnstillinger. Gjennom mer enn ti års forskning viser Ton hvordan operasjonell dyktighet lar selskaper tilby de laveste prisene til kundene samtidig som de sikrer gode jobber for sine ansatte og overordnede resultater for sine investorer. Ton beskriver elementene i strategien for gode jobber i en rekke vellykkede selskaper over hele verden, inkludert Southwest Airlines og UPS.