HARPER BUSINESS

Who Gets What -- And Why: The New Economics of Matchmaking and Market Design

Who Gets What -- And Why: The New Economics of Matchmaking and Market Design

Produktbeskrivelse

I sin lettfattelige og engasjerende bok 'Who Gets What – And Why' tar Alvin Roth leserne med på en reise gjennom det fascinerende og ofte overraskende landskapet av moderne markeder. Gjennom boken utforsker Roth hvordan vi i hverdagen stadig deltar i mange ulike former for markedsplasser som ikke alltid er åpenbare. Mens tradisjonell økonomi ofte konsentrerer seg om varemarkeder der prisen avgjør forbindelsen mellom selgere og kjøpere, tar Roth oss med inn i utviklingen av 'matching markets'. Her er selgere og kjøpere avhengige av å velge hverandre, hvor andre faktorer enn pris kan avgjøre hvem som får hva. Uansett om vi har forsøkt å søke jobb, ansette noen, søkt opptak til universitetet, eller kanskje har hjulpet barnet vårt med å finne en god barnehage, har vi berørt disse matching-markedene. Roth, som er nobelprisvinner, gir oss en dypere forståelse av de usynlige markedene som former livene våre og hvordan vi kan navigere i dem mer effektivt.

Prishistorikk

Lavest
182 KR
Høyest
190 KR
Gjennomsnitt
186 KR
Median
186 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke HARPER BUSINESS
Navn Who Gets What -- And Why: The New Economics of Matchmaking and Market Design
GTIN/EAN/ISBN 9780544705289
Kategorier Bøker