Denne reviderte og utvidede utgaven av den verdenskjente grafiske designerens klassiske og bestselgende monografi presenterer eksempler fra et omfattende portefølje som strekker seg over hans hele karriere. Som en protégé av designlegenden Massimo Vignelli og partner i det internasjonale designfirmaet Pentagram i New York, har Michael Bierut hatt en av de mest varierte karrierene blant nålevende grafiske designere. Boken "How to" gjenspeiler bredden av aktiviteter innen grafisk design i dag og illustrerer Bieruts entusiastiske og eklektiske tilnærming, som har vært et kjennetegn ved hans karriere. I denne reviderte og utvidede utgaven av hans bestselgende monografi blir mer enn tre dusin prosjekter undersøkt fra start til slutt – inkludert nye prosjekter for store kunder som Mastercard, The Poetry Foundation, International Center for Photography, samt Bieruts merkevareutvikling for Hillary Clintons presidentkampanje i 2016. Boken gir spennende innblikk i den kreative prosessen, hans arbeidsliv og forholdet til kundene.