An Ugly Truth: Inside Facebook's Battle for Domination
Produktbeskrivelse
I en gripende avsløring tar de prisbelønte New York Times-journalistene Sheera Frenkel og Cecilia Kang oss med bak kulissene i Facebooks dramatiske fall fra nåde. Boken, som har blitt anerkjent som en av årets beste av Fortune, Foreign Affairs, The Times, Cosmopolitan, TechCrunch og WIRED, gir en grundig innføring i de omstridte beslutningene som har preget denne teknologigiganten de siste fem årene. Facebook, en gang ansett som en av Silicon Valleys største suksesshistorier, har vært under konstant kritikk for sin håndtering av persondata, spredning av falske nyheter og amplifisering av farlige og polariserende ytringer. Mens selskapet har hevdet å forbinde verden, har det også blitt avslørt at det har sviktet sine brukere på flere avgjørende områder. I stedet for å ta ansvar, har ledelsen ofte forsøkt å avlede oppmerksomheten fra problemene. Gjennom denne boken avdekker forfatterne hvordan interne beslutningsprosesser og strategier både har bidratt til krisene og gjort dem mer komplekse enn man først skulle tro. Dette er ikke bare en historie om nedgang, men også en kritisk analyse av makt, ansvar og de etiske dilemmaene i dagens digitale landskap.