I 1938 dør den flyktige arving-kunstneren Juliette Willoughby i en påstått ulykke under et studio-brann i Paris, sammen med sitt mesterverk, "Self Portrait As Sphinx". Femti år senere avdekker to kunsthistorie-studenter fra Cambridge sjokkerende bevis på at brannen ikke var en ulykke, men et resultat av noe langt mer ondsinnet. Deres oppdagelse truer fundamentet til Juliette's aristokratiske familie og vekker liv i ryktene om den beryktede forbannelsen som har plaget Willoughby-familien i generasjoner. Dette er oppfølgeren til den kritikerroste "The Club", som har blitt beskrevet som en smart, stilfull og voldsom thriller. Med en intrikate vri og overraskende vendinger, er denne boken tidligere omtalt som "dazzlingly clever and beautifully twisty" av Emilia Hart, forfatteren av Weyward. En historie som minner oss om at noen kvinner ikke lar seg male ut av historien, er en uunngåelig leseopplevelse for de som elsker gåter med en dypere betydning.