Emosjonell intelligens spiller en avgjørende rolle i alle faser av salgsprosessen. Det kan være lett å bli defensiv når potensielle kunder utfordrer deg på pris, eller å raskt gi etter og tilby rabatter når presset øker. Slike reaksjoner er eksempler på 'fight-or-flight'-responsen, en tilnærming som salgspersoner lærer å unngå ved å utvikle sin emosjonelle intelligens. Salgstrener og ekspert Colleen Stanley viser til studier som bekrefter at emosjonell intelligens (EI) er en sterk indikator på salgssuksess, og gir verdifulle tips om hvordan du kan skjerpe ferdighetene dine og utvide ditt emosjonelle verktøysett. Å øke din emosjonelle intelligens er en pålitelig måte å håndtere vanskelige salgssituasjoner på. I "Emotional Intelligence for Sales Success" vil du lære hvordan du kan forbedre impulskontrollen for å stille bedre spørsmål og lytte mer effektivt, hvilke EI-ferdigheter som er knyttet til sympatiskhet og tillit, hvordan empati kan lede til større salgssamtaler og mer effektive løsninger, samt hvordan emosjonell intelligens kan forbedre prospekteringsevner. Boken gir deg de nødvendige verktøyene for å navigere i utfordrende salgsinteraksjoner med selvtillit og empati.