I en tid preget av endeløse datamengder og omfattende forskning, hvorfor mislykkes mer enn 50 prosent av nye produkter i å innfri forventningene? Svaret ligger i mangel på innsikt om kundene. Den banebrytende teorien bak 'Jobs to Be Done' hevder at folk kjøper produkter og tjenester for å løse spesifikke problemer eller tilfredsstille unike behov. For eksempel spiser folk iskrem som Rocky Road og Buttered Pecan, ikke bare fordi de ønsker nøtter, marshmallows og deilig nedkjølt munnfuller, men fordi de ønsker å feire, unne seg noe ekstra, eller knytte bånd med venner og familie. Hvordan kan dette enkle konseptet brukes på best mulig måte for å sikre suksess for din bedrift? Denne banebrytende boken, med sin Jobs Roadmap, har som mål å forandre måten selskaper tilnærmer seg sitt marked på. Vellykket innovasjon begynner ikke med en idédugnad, men med kunden. Lær hvordan du kan implementere dette i praksis ved å oppdage hvordan du: - Samler verdifulle kundeinnsikter - Forvandler disse innsiktene til nye produktideer - Tester og itererer til du finner den rette løsningen.