Å kommunisere med andre på en effektiv måte er en kritisk og delikat ferdighet. Enten du står overfor en stresset kollega, en presset kunde eller en usikker partner, kan situasjonen fort forverre seg dersom du ikke klarer å bryte ned følelsesmessige barrierer og sørge for at budskapet ditt blir forstått. I sin bok "Just Listen" trekker Mark Goulston på sin erfaring som psykiater, forretningskonsulent og coach, og kombinerer dette med den nyeste vitenskapelige forskningen for å hjelpe deg med å omforme de "umulige" og "utilgjengelige" menneskene i livet ditt til allierte, lojale kunder, trofaste kolleger og livslange venner. Goulston presenterer enkle, men kraftfulle teknikker for å virkelig nå frem til folk, inkludert hvordan du kan: * gjøre et sterkt og positivt førsteinntrykk; * lytte effektivt; * få selv en total fremmed (potensiell kunde) til å føle seg forstått; * avlede en sint eller aggressiv person fra en instinktiv, uproduktiv reaksjon til en mer rasjonell tilnærming; * og oppnå.