I en tid der arbeidsplasser blir stadig mer globale og mangfoldige, er det å lede med kulturell intelligens ikke bare en fordel, men en nødvendighet. Enten du forhandler en kontrakt med en leverandør på den andre siden av kloden, leder en stadig mer mangfoldig arbeidsstyrke, utvider virksomheten din på tvers av landegrenser, eller utvikler og anvender kulturell intelligens (CQ), gir denne klassiske ressursen deg den tilpasningsevnen du trenger for å motivere, forhandle og oppnå resultater med enhver person, hvor som helst. David Livermore, grunnlegger av Cultural Intelligence Center og professor ved Boston University, har, gjennom konsultasjoner og forskning med ledere i mer enn 100 land, beskrevet de fire CQ-ferdighetene som er bevist å maksimere din ledelsessuksess i dagens mangfoldige og globale forretningsmiljø: * Drive – bygg din motivasjon og selvtillit for å håndtere kulturelle dilemmaer. * Knowledge – lær hvordan du leser enhver kulturell situasjon. * Strategy – lag en inkluderende, smidig plan som tar høyde for mangfold.