Boken "Marketing to Millennials" gir en opplysende innsikt i denne generasjonen av forbrukere som har stor kjøpekraft, samtidig som den tilbyr en praktisk plan for å oppnå deres tillit og lojalitet. Med en kjøpekraft på imponerende 200 milliarder dollar, er Millennials i ferd med å trå inn i sine mest innbringende og utgiftstrangende år. Uansett om man elsker eller misliker det, er det nå forretningsverden som må tilpasse seg deres preferanser og forventninger. Basert på original markedsforskning, belyser boken åtte kjennetegn ved Millennials, inkludert deres forkjærlighet for sosiale nettverk, hvor de ikke nøler med å dele sine meninger. De motsier seg å være passive forbrukere; heller, de ønsker å delta i produktutvikling og markedsføring. Dessuten krever de autentisitet og åpenhet i alt de engasjerer seg i. Millennials er også svært innflytelsesrike, med evner til å påvirke både foreldre og jevnaldrende. Det er viktig å merke seg at denne gruppen ikke er ensartet; derfor er det uvurderlig å forstå de ulike segmentene. Boken inkluderer også ekspertintervjuer med de som lykkes med markedsføring mot Millennials, noe som gir uvurderlige innsikter til leserne.