Til tross for alle de høyteknologiske verktøyene som er tilgjengelige for selgere i dag, viser det seg at den mest personlige metoden fortsatt er den mest effektive. Gjennom historiefortelling kan en selger forklare produkter eller tjenester på måter som resonerer med potensielle kunder, skaper forbindelser til selskapets formål og appellerer til den delen av hjernen hvor beslutninger blir tatt. En godt utformet historie kan gi den følelsesmessige kraften som forvandler ordinære presentasjoner til verdifulle relasjoner. I boken «Sell with a Story» fokuserer forfatter Paul Smith, en av verdens ledende eksperter på organisatorisk historiefortelling, på sin svært populære og velprøvde formel innen salgsbransjen. Han identifiserer ingrediensene i de mest effektive salgsfortellingene og avdekker hvordan man kan: - Velge den rette historien - Skape en overbevisende og minneverdig narrativ - Inkludere utfordringer, konflikter og løsninger - Og mye mer. Gjennom eksempler fra modellhistorier, ferdighetsbyggende øvelser og inspirerende eksempler fra selskaper som Microsoft, Costco, Xerox, Abercrombie & Fitch, Hewlett-Packard og andre toppfirmaer, vil leserne raskt utvikle sine ferdigheter.