Hvorfor er det så vanskelig å forbedre kulturen på en stagnert arbeidsplass? I flere tiår har bedriftsledere investert i utallige bøker, filosofier, belønningssystemer og programmer som såkalte eksperter har overbevist dem om å kjøpe, men likevel opplever mange selskaper problemer med giftige kulturer, noe som fører til misnøye og lav produktivitet. I 'Trust Factor' avslører nevrovitenskapsmannen Paul Zak at innebygde hjernefunksjoner kan gi svarene vi har lett etter. Enkelt sagt, nøkkelen til å skape en engasjerende, støttende og positiv kultur som holder de ansatte motiverte, er tillit. Når noen viser deg tillit, frigjøres en feel-good skylling av oksytocin i hjernen din, noe som motiverer deg til å gjengjelde. Denne enkle mekanismen skaper en evig tillitsbyggende syklus mellom ledelse og ansatte, og -- voila! -- setter en stopper for de vanskeligste arbeidsmønstrene. Med vitenskapelig forankrede innsikter for å bygge høy-tillitsorganisasjoner, presenterer boken også vellykkede eksempler fra selskaper som The Container Store og Zappos.