Oppmerksomhetsspennet har krympet til bare 8 sekunder. For å nå fram til folk, må du fokusere på publikum, være litt annerledes, og levere med finesse. I hverdagen på jobben gjør folk tre ting: prater, lytter, og later som de lytter. I boken 'You've Got 8 Seconds' presenterer kommunikasjonsøksen Paul Hellman raske, morsomme og handlingbaserte tips som forklarer hva som fungerer og hva som ikke gjør det, hva som blir glemt, og hva som sitter igjen. Ved hjelp av historier, manus, og eksempler på gode og dårlige budskap, avdekker Hellman tre hovedstrategier: * Fokus: Utform en sterk melding – og presenter den på sekunder * Variasjon: Gjør rutinemessig informasjon levende * Tilstedeværelse: Utstrål selvtillit og bygg oppmerksomhet. Du vil oppdage praktiske teknikker, inkludert den raske fokusmetoden som Hellman bruker med ledergrupper; hvordan skille seg ut i de første sekundene av en presentasjon; og ti handlinger som definerer spisskompetanse. Enten du skal presentere et prosjekt, holde en tale, selge et produkt, eller bare skrive en e-post, vil 'You've Got 8 Seconds' gi deg verktøyene du trenger.