Purpose and Profit: How Business Can Lift Up the World
Produktbeskrivelse
Er formål og profitt i konflikt, eller kan begge oppnås samtidig med riktig tankesett og verktøy? Hvilke krefter er i ferd med å omforme forholdet mellom disse to? Hva kan vi alle bidra med for å styrke forbindelsen mellom formål og profitt som entreprenører, ledere, ansatte, forbrukere og investorer? 'Purpose and Profit' gir innsikt i disse grunnleggende spørsmålene som stadig mer definerer næringslivet globalt. Den anerkjente professoren ved Harvard Business School, George Serafeim, tar leserne med på en forskningsbasert reise for å forstå: hvordan og hvorfor miljømessige og sosiale spørsmål blir stadig mer relevante for organisasjoner verden over; måter selskaper kan designe og implementere strategier som gir større innvirkning; de seks arketyper av verdiskaping muliggjort av disse nye trendene; investorenes rolle i å fremme større anerkjennelse av ESG-spørsmål; og hvordan vi alle kan se på disse utfordringene med nye øyne.