«Art Thinking» er en uunnværlig og inspirerende guide til kreativitet, både på arbeidsplassen og i andre sammenhenger. Boken trekker på innsikter fra kunst, psykologi, vitenskap, sport, juss, næringsliv og teknologi for å hjelpe leseren med å konvertere store ideer til praktiske løsninger. Enten du er administrerende direktør eller frilanser, vet du hvor utfordrende det kan være å tenke stort, spesielt når presset for å levere resultater er stort. «Art Thinking» tilbyr praktiske prinsipper, inspirerende eksempler og en sunn dose pragmatisme, som hjelper deg å navigere gjennom de vanskelige balanseringer mellom kreativ tenkning og resultatorientert arbeid. Amy Whitaker, som har en MBA og en MFA, og som er entreprenør i residens ved New Museum Incubator, deler historier fra idrettsutøvere, ledere, forfattere, forskere, entreprenører og til og med kunstnere for å engasjere leserne i «art thinking»-prosessen. Hvis du jobber med noe kreativt, er målet ikke bare å bevege deg fra punkt A til punkt B, men å oppfinne punkt B. «Art Thinking» kombinerer kunstens tankesett med forretningsverktøy for å skape rom for åpen utforskning og forvaltning av innovative ideer.