Når ledere og markedsførere utarbeider sine strategier for sosiale medier, fokuserer de ofte på det avgjørende slaget - det neste svært etterlengtede salget eller kampanjen som skal sette konkurrentene ut av spill. Selv bedrifter som investerer tid i å 'jabbe' - altså engasjere seg tålmodig med kundene for å bygge relasjoner som er avgjørende for vellykkede sosiale mediekampanjer - lengter etter å lande det kraftige slaget som vil knuse motstanderen eller overvinne kundens reserver med et enkelt, avgjørende trekk. Dette er fordi 'right hooks' konverterer trafikk til salg. De gir klare resultater og viser avkastning på investeringer. Men dette gjelder ikke alltid. Med sin vanlige, lidenskapelige og gateklare stil er Gary Vaynerchuk på en misjon for å forbedre markedsførernes 'right hooks' ved å endre måten de kjemper for å gjøre kundene sine tilfredse, og til syvende og sist, konkurrere. Takket være den enorme endringen og utbredelsen av sosiale medieplattformer de siste fire årene, er den vinnende kombinasjonen av jabs og right hooks annerledes nå enn tidligere.