I boken "Sellout" tar Dan Ozzi oss med på en livlig reise gjennom punk-, emo-, og hardcore-scenens utfordringer i takt med den kommersielle eksplosjonen på 90-tallet og tidlig 2000-tall. Dette verket er en viktig beskrivelse av hvordan elleve forskjellige band navigerer i sjangeren, mens de svinger seg mellom å "selge ut" og oppnå mainstream-suksess, eller i verste fall kollapse under presset fra den store musikkindustrien. Midt på 90-tallet fant punkrock seg selv ved et veiskille. Etter at Nirvana, med sitt uventede mega-suksessalbum "Nevermind," hadde sprengt inn i mainstream, ble opprør plutselig en ettertraktet vare. Store plateselskaper begynte å rette blikket mot undergrunnsmiljøet og jaktet på punkens stigende stjerner i håp om å gjenskape denne suksessen. Men den DIY-orienterte punk-scenen, kjent for sin autentisitet og anti-etablissementskultur, var ikke helt klar for å gi slipp på sine egne talenter. Gjennom grundig journalistisk arbeid gir Ozzi en balansert og innsiktsfull fremstilling av denne interessante tidsepoken, og boken har allerede fått anerkjennelse som en betydningsfull oppfølger til Michael Azerrads" Our Band Could Be Your Life " fra 2001.