I "Social Engagement" utforsker Katherine Heiny den komplekse og ofte humoristiske siden av millennials bryllupskultur, klasseforskjeller og relasjoner, alt sett gjennom prismen av sosiale medier. Boken åpner med en foruroligende scene der 29 år gamle Callie Holt, på bryllupsnatten sin i en overdådig suite i Watch Hill, Rhode Island, ligger i badekaret og fortærer pizza. Den dyrebare hvite kjolen hennes er dyppet i saus, mens brudgommen hennes ligger bevisstløs i naboværelset. Med ekteskapet sitt, bare syv timer gammelt, allerede på randen av kollaps, søker Callie svar på sin telefon. Hun graver gjennom bilder fra det siste året for å finne ut hvor alt gikk galt. Kanskje begynte det da hun flyttet inn med sin beste venn, Virginia Murphy, i en stilfull leilighet på Upper East Side, som tilhører Virginias foreldre. Heiny gir en skarp og mørk humoristisk kommentar til moderne forhold, og boken er like deler lettbeint og bitende, og gir et friskt perspektiv på bryllup og vennskap, i en tid der alt blir dokumentert og delt.