I 'The Business of Platforms' tar et trio av eksperter innen høyteknologisk forretningsstrategi og innovasjon for seg prinsippene som har gjort plattformvirksomheter til de mest verdifulle selskapene i verden, samt de første trillion-dollar selskapene. I dagens digitale tidsalder må ledere og gründere lære seg å navigere i to verdener – den tradisjonelle økonomien og plattformøkonomien. Plattformene, som fungerer for forretningsformål, eksisterer vanligvis på nivået av en industri eller økosystem, og de sammenbringer enkeltpersoner og organisasjoner for å muliggjøre innovasjon og interaksjon på måter som ikke ville vært mulig ellers. Disse plattformene skaper økonomisk verdi langt utover det vi ser i konvensjonelle selskaper. Boken gir en uvurderlig og grundig innsikt i plattformstrategi og digital innovasjon. Cusumano, Gawer og Yoffie belyser hvordan et lite antall selskaper har fått en ekstraordinær innflytelse på alle aspekter av livene våre, både personlig, profesjonelt og politisk. De forklarer samtidig hvordan disse nye enhetene skiller seg fra de mektige selskapene i fortiden.