I "The End of Fashion" gir Teri Agins en grundig og skarp journalistisk analyse av motebransjen. Boken tar for seg et vendepunkt i historien der mote ikke lenger domineres av franske designere og deres eksklusive klær, men i stedet tilpasser seg mainstream-forbrukere. I dag er kreativiteten ofte mer knyttet til massemarkedet enn til virkelig design. Et tydelig eksempel på dette er Gap, som illustrerer hvordan moten har endret seg. Agins undersøker denne betydelige forvandlingen og avdekker alle aspekter ved motebransjen, fra produksjon, detaljhandel og lisensiering til imagelaging og finansiering. Boken inkluderer også fascinerende biter fra kulissene, der vi får innsikt i konflikter som Donna Karan har hatt med finansiører, rivaliseringen mellom Ralph Lauren og Tommy Hilfiger, og engasjementet for haute couture som førte til at Isaac Mizrahis virksomhet fikk en bratt nedgang. "The End of Fashion" gir leserne en ufiltrert og dyp forståelse av hvordan motebransjen fungerer i dag.