I "The Ghosts of Trappist" møter vi en fartsfylt romfartsventyr der militær sci-fi kombineres med elementer fra den populære sjangeren for 'fantastiske familier' i verdensrommet. Mannskapet på Zuma’s Ghost står overfor et overraskende angrep, som avdekker sjokkerende sannheter, mens NeoG – den rombaserte kystvakten – igjen blir kalt til aksjon. Ensign Nell “Sapphi” Zika har slitt med traumer, men de forstyrrende bønnene om hjelp hun oppfatter fra Verge og melodien som alltid surrer i hodet hennes, gjør det stadig vanskeligere for henne å finne fred. Når Zuma’s Ghost forbereder seg for en siste innsats i Boarding Games, føler deres dyktige hacker seg alt annet enn selvsikker. Legg så til at hennes sjefs robothund, Doge, oppfører seg merkelig, noe som skaper frustrasjon uten svar, og den stadige økningen av savnede fraktfartøy skaper uroligheter for alle som bor eller er stasjonert rundt Trappist. Situasjonen blir mer kritisk da Dread Treasure settes utenfor spill i Boarding Games, mens Commander D’Arcy Montaglione er fanget i sentrum av denne mystiske gåten.