Hva om de beste selgerne på planeten er helt motsatt av hvem vi tror de er? Alle selger hver dag, enten vi er klar over det eller ikke. Dette er grunnen til at de mest suksessrike menneskene ofte er bedre til å selge seg selv, sine ideer samt produkter og tjenester. Når folk hører ordet 'salg', tenker de gjerne på en overdrevent selvsikker og veltalende ekstrovert (i beste fall) eller en pågående, selvtilfreds selger (i verste fall). Disse misoppfatningene fører til at vi føler oss tvunget til å anta en 'god selger'-persona når vi havner i situasjoner der vi må selge. Men det er et stort gap mellom vårt bilde av gode selgere og hvem de faktisk er. I ethvert rom er de ikke de mest selvsikre, men de mest selvbevisste. De er ikke de mest sosiale, men de har størst sosial bevissthet. De oppnår ikke suksess på tross av hindringer, men på grunn av dem. Colin Coggins og Garrett Brown har undersøkt livene til noen av de mest suksessrike menneskene fra ulike samfunnslag, inkludert administrerende direktører, gründere og mange flere.