De aller fleste omstillingsinitiativer i organisasjoner mislykkes på spektakulært vis, eller gir i beste fall skuffende resultater. I sin internasjonale bestselger 'Leading Change' avdekket John Kotter hvorfor endring er så vanskelig, og presenterte en handlingsorientert, åtte-trinns prosess for gjennomføring av vellykkede transformasjoner. Boken har blitt ansett som en bibel for endringsledelse blant ledere verden over. I 'A Sense of Urgency' retter Kotter fokuset mot det helt avgjørende første steget i sin rammeverk: å skape en følelse av hastverk ved å få folk til å se og føle behovet for endring. Hvorfor er det viktig å fokusere på hastverk? Uten denne følelsen er ethvert endringsinitiativ dømt til å feile. Kotter avdekker den snikende naturen av selvtilfredshet i alle sine former og masker. I denne spennende nye boken forklarer Kotter hvordan man kan: * Gå utover 'forretningscaset' for endring for å overvinne frykt og sinne som kan kvele hastverket * Sikre at handlingene og atferden din - ikke bare ordene - kommuniserer behovet for endring * Holde flammene av hastverk levende, selv etter at initiativene er iverksatt.