Har du en ny forretningsidé? Du har kanskje laget en forretningsplan som er så detaljert at den kan betraktes som et kunstverk. Men vær forsiktig med å bli for knyttet til den. I boken "Getting to Plan B" viser John Mullins og Randy Komisar hvordan nye virksomheter er fulle av usikkerhet. For å lykkes må du være i stand til å endre planen i sanntid når de uunngåelige utfordringene dukker opp. Forskning viser faktisk at gründere som holder seg for strengt til sin opprinnelige Plan A har høyere risiko for å feile, mens mange suksessfulle virksomheter sjelden ligner på det grunnleggerne opprinnelig tenkte. Forfatterne presenterer en grundig prosess for å teste holdbarheten av din Plan A og hvordan du kan modifisere den slik at virksomheten din blir lønnsom, møter kundenes behov, og evner å stå imot tidens tann. Du vil lære strategier for å: - Identifisere antakelsene som er skjult i planen din, - Teste disse antakelsene og finne ut hvorfor planen kanskje ikke vil fungere, - Reorganisere de fem komponentene i forretningsmodellen din – inntektsmodell, bruttofortjenestemodell, driftsmodell, arbeidskapitalmodell, og mer.