I anledning sitt 100-årsjubileum presenterer Harvard Business Review en unik samling av de mest betydningsfulle ledelsesteoriene fra det siste århundret. "HBR at 100" er en hyllest til tidsskriftets rolle som en ledende kilde for smart og innovativ management-tenkning. Under ledelse av redaktør Adi Ignatius, samler denne kommemorative utgaven bidrag fra noen av de mest innflytelsesrike stemmene innenfor forretningspublisering. Boken dekker en rekke sentrale emner, deriblant Michael E. Porters perspektiver på konkurransestrategi, Clayton M. Christensens teorier om disruptiv innovasjon, og Tim Browns innsikter om design-thinking. Linda A. Hill gir råd til førstegangsledere, mens Daniel Goleman tar for seg betydningen av emosjonell intelligens. Erik Brynjolfsson og Andrew McAfee utforsker kunstig intelligens, mens Robert Livingston setter søkelys på rasemessig likestilling på arbeidsplassen. Amy C. Edmondson og Mark Mortensen diskuterer psykologisk sikkerhet i team, mens Robert B. Cialdini analyserer overtalelsens vitenskap. W. Chan Kim og Renée Mauborgne presenterer ideer om blå hav-strategi, mens Gary Hamel og C.K. Prahalad fokuserer på strategisk intensjon. Peter F. Druckers tidløse prinsipper avrunder denne omfattende samlingen. "HBR at 100" er ikke bare en bok, men et praktisk verktøy for alle som ønsker å forstå og implementere de mest effektive ledelsesideene i dagens komplekse forretningslandskap.