HBR Guide to Buying a Small Business er en omfattende veiledning som tar deg gjennom prosessen med å kjøpe og drive din egen bedrift. Er du på jakt etter et alternativ til en karriere i et stort selskap? Finner du tanken på å starte eget foretak for risikabel? Det finnes et tredje, radikalt alternativ: Du kan kjøpe en liten bedrift og lede den som administrerende direktør. Å kjøpe en liten virksomhet gir ikke bare betydelige økonomiske gevinster, men også personlig og faglig tilfredsstillelse. Som leder av et firma får du muligheten til å være din egen sjef, bruke dine lederferdigheter, forme et bedriftsmiljø som passer dine behov, og høste direkte fra din egen suksess. Likevel er det ingen enkel oppgave å finne den rette virksomheten å kjøpe og å gjennomføre avtalen. I HBR Guide to Buying a Small Business hjelper professorene ved Harvard Business School, Richard Ruback og Royce Yudkoff, deg med å: * Vurdere om denne veien er riktig for deg * Skaffe kapital til oppkjøpet ditt * Finne og evaluere de beste kandidatene * Unngå fallgruver som kan forsinke søket ditt * Forstå hvorfor en 'kjedelig' virksomhet kan være den beste investeringen. Denne boken er uunnværlig for alle som ønsker å ta kontroll over sin karriere og oppleve fordelene ved å eie sin egen bedrift.