Endring er en konstant utfordring i næringslivet, og evnen til å tilpasse seg er avgjørende for å unngå å bli irrelevant. Likevel finnes det alltid spesifikke utfordringer som forblir vedvarende. Det er nettopp dette som gjør denne boken uunnværlig. 'HBR'S 10 Must Reads: The Essentials' samler ti viktige artikler fra de mest innflytelsesrike ekspertene innen ledelse. Disse artiklene adresserer tidløse temaer som ambisiøse ledere og managere alltid er på jakt etter – inspirasjon, samt strategier for å oppnå suksess for både seg selv og sine virksomheter. Boken inneholder blant annet Michael Porters innsikter om hvordan du kan skape konkurransefortrinn og skille selskapet ditt fra konkurrentene. John Kotter deler sine perspektiver på hvordan man kan lede endringsprosesser gjennom åtte kritiske faser. Daniel Goleman diskuterer bruken av emosjonell intelligens for å maksimere ytelsen, mens Peter Drucker gir råd om hvordan man kan styre sin karriere ved å evaluere egne styrker og svakheter. Videre utforsker Clay Christensen hvordan man kan tilrettelegge for innovasjon i etablerte organisasjoner. Tom Davenport presenterer analyser for å sikre kundelojalitet, mens Robert Kaplan og David Norton fokuserer på hvordan man kan måle selskapets strategi effektivt. Dette er en antologi for deg som er klar til å ta steget mot en mer vellykket fremtid.