Vi lever i en tid med enestående muligheter: Med ambisjoner, drivkraft og talent kan du nå toppen av din valgte yrkeskarriere, uavhengig av hvor du startet. Men med disse mulighetene følger også et ansvar. Dagens selskaper tar ikke ansvar for karrierene til sine kunnskapsarbeidere. I stedet må du selv ta rollen som din egen 'administrerende direktør'. Dette innebærer at det er opp til deg å finne din plass i verden og vite når du må endre kurs. Det er ditt ansvar å holde deg engasjert og produktiv gjennom en karriere som kan vare i opp mot 50 år. I boken 'Managing Oneself' gir Peter Drucker innsikt i hvordan du kan oppnå dette. De viktigste elementene inkluderer: å utvikle en dyp forståelse av deg selv ved å identifisere dine mest verdifulle styrker og mest alvorlige svakheter; å formulere hvordan du lærer og samarbeider med andre, samt hva dine dypest forankrede verdier er; og å beskrive hvilken type arbeidsmiljø der du kan yte ditt beste bidrag. Kun når du opererer med en kombinasjon av dine styrker og selvinnsikt, kan du oppnå sann suksess.