I boken "Out-Innovate" presenterer Alexandre Lazarow en ny tilnærming til innovasjon og suksess for oppstartsbedrifter, en tilnærming som stammer fra områder utenfor Silicon Valley, som han kaller 'frontier'. Gjennom grundig analyse viser han hvordan oppstartsbedrifter har endret det globale økonomiske landskapet, med selskaper som Tesla, Apple og Amazon som fremtredende eksempler. Siden 1992 har den økonomiske verdien av oppstartsbedrifter doblet seg, og forventes å dobles igjen innen de neste femten årene. Selv om Silicon Valley tradisjonelt har vært sentrum for oppstartsaktivitet, finnes det nå innovative entreprenører hvor som helst, fra Delhi til Detroit, Nairobi til São Paulo. Lazarow argumenterer for at den nåværende forståelsen av hva som kreves for å bygge vellykkede oppstartsbedrifter må oppdateres, og han gir leserne verktøy og innsikt fra disse nye og voksende økosystemene. Boken er en viktig ressurs for alle som ønsker å forstå hvordan man kan navigere og lykkes i det moderne, globale markedet for oppstartsbedrifter.