Boken "Reinvent Your Business Model" er en omfattende guide til hvordan man kan forstå og innovere forretningsmodeller, som har blitt en kritisk faktor for vekst i dagens forretningsmiljø. I 2018 ble den anerkjent som en av de ti beste strategibøkene av Inc. magazine. Forfatter Mark W. Johnson, kjent for sitt banebrytende verk "Seizing the White Space", har vist at innovasjon av forretningsmodeller er den mest pålitelige veien til transformasjon og vekst. Med eksempler fra suksesshistorier som Uber og Airbnb, samt fall fra gamle titaner som Blockbuster og BlackBerry, illustrerer han hvordan digital transformasjon har endret spillereglene. I denne oppdaterte utgaven av boken får leseren en praktisk ramme for å forstå hvordan en forretningsmodell fungerer. Johnson presenterer fire grunnleggende byggesteiner og skisserer en strukturert, repeterbar prosess for å fornye eksisterende forretningsmodeller eller utvikle nye, med mål om å inkubere og skalere disse til lønnsomme virksomheter. Dette er en viktig ressurs for alle som ønsker å navigere i det komplekse landskapet av forretningsinnovasjon.