Boken "Smart Rivals" tar en ny, forskningsbasert tilnærming til hvordan selskaper kan konkurrere bedre på sine egne premisser, selv i møte med teknologigiganter. Skribentene, Feng Zhu fra Harvard Business School og Bonnie Yining Cao, tidligere journalist i Bloomberg, argumenterer for at mange selskaper kjemper i feil krig. I stedet for å imitere de beste praksisene til teknologiske giganter, bør selskaper fokusere på radikal differensiering for å åpne nye vekstmuligheter. Gjennom en global reise utforsker Zhu og Cao hvordan virksomheter kan skape konkurransefortrinn ved å tilby produktfunksjoner og fordeler som ikke kan matches av store aktører på markedet, spesielt i den digitale og AI-drevne tidsalderen. Boken presenterer en rekke virkelig inspirerende selskaper, inkludert Domino's, Nike og Sephora, og gir innsikt gjennom fascinerende casestudier som Belle, Kinas ledende forhandler av kvinnesko; EbonyLife, Nigerias beste mediekonsern; og Telepass, Italias populære elektroniske bompassering. "Smart Rivals" er en uvurderlig ressurs for forretningsledere som ønsker å forstå og navigere i et stadig mer konkurransedyktig landskap.