Kun 30 prosent av strategiske initiativer blir vellykket gjennomført. Blant de som lykkes, opplever de fleste administrerende direktører at prosessen tar for lang tid. Hva skyldes dette? Og hvordan kan du akselerere gjennomføringen i din bedrift? I boken "Strategic Speed" gir forfatterne svarene. Først må du forstå barrierene for gjennomføring: Ansatte forstår ikke retningen et initiativ tar. De tar ikke i bruk nye atferder. De er ikke dedikert til å samarbeide for å oppnå resultater. De fleste ledere forsøker å øke hastigheten ved å endre prosesser eller implementere ny teknologi. Men bedre prosesser og systemer vil ikke fjerne barrierene. Isteden må du frigjøre tre menneskelige faktorer – klarhet (forståelse av målet), enhet (samarbeid på tvers av arbeidsgrupper) og smidighet (rask tilpasning). Forfatterne forklarer hvordan disse faktorene kan frigjøres ved å utøve fire lederferdigheter: * Bekrefte strategier: Sørge for at alle kjenner destinasjonen og ønsker å komme dit * Drifte initiativer: Akselerere prosjekter som er påkrevd av din organisasjon.