Bøkene som definerer disruptive innovasjoner, et av de mest innflytelsesrike forretningsbegrepene i vår tid. Clayton Christensens arbeid er anerkjent av de mest kjente tankeledere i verden, fra Steve Jobs til Malcolm Gladwell. I disse klassiske bestselgerne viser innovasjonseksperten Clayton Christensen hvordan selv de mest fremragende selskapene kan gjøre alt riktig, men likevel tape sin markedsledelse. I "The Innovator's Dilemma" presenterer Christensen teorien om disruptive innovasjoner og forklarer at, uavhengig av bransje, vil en suksessfull bedrift med etablerte produkter bli dyttet til side med mindre lederne vet hvordan og når de skal gi slipp på tradisjonelle forretningsmetoder. I "The Innovator's Solution" utvider Christensen sammen med sin medforfatter, Michael Raynor, ideen om disruptiv teknologi, ved å vise hvordan selskaper kan og bør bli disruptorer selv. Disse bøkene er skarpe, innsiktsfulle og provoserende – uunnværlige verker for enhver leder, bedriftsleder eller entreprenør.