I 1999 presenterte Joseph Pine og James Gilmore et nytt perspektiv på hvordan bedrifter kan knytte seg til kundene sine og bygge lojalitet. Siden den gang har boken 'The Experience Economy' blitt en moderne klassiker, lest og anerkjent av både lesere og selskaper over hele verden, og oversatt til mer enn et dusin språk. Selv om verden har forandret seg mye siden den gang, forblir veien til kundens hjerte uforandret. Ideen om å skape minneverdige opplevelser for å etterlate et varig og lønnsomt inntrykk er mer aktuell enn noensinne. I en tid der merker i stadig større grad konkurrerer om forbrukernes oppmerksomhet, hvordan kan man sørge for at ens eget merke skiller seg ut? Velkommen til den nye Opplevelses-Økonomien. Med denne fullstendig oppdaterte utgaven av boken, fremfører Pine og Gilmore et enda sterkere argument for at opplevelser er den manglende lenken mellom en bedrift og dens potensielle publikum. Boken inneholder nye, rike eksempler fra ulike bransjer, inkludert U.S. Army, Heineken Experience, Autostadt, Vinopolis, American Girl Place, og flere, som demonstrerer nyskapende tilnærminger til hvordan man kan skape engasjerende opplevelser.