Har du noen gang fått en idé til et nytt produkt eller en tjeneste, men unnlatt å handle fordi du trodde det ville være for risikabelt? Eller har du på jobb hatt en idé som kunne blitt stor for selskapet ditt - kanskje en ny måte å utvikle eller distribuere et produkt på, forbedre kundeservice, eller til og med ansette og trene medarbeidere? Hvis du har opplevd dette, men ikke visste hvordan du skulle gå videre, er det viktig å forstå det forfatterne kaller innovatørmetoden. Dette er et sett med verktøy som springer ut fra lean startup, design thinking og smidig programvareutvikling, og som revolusjonerer måten nye ideer blir skapt, raffinert og brakt til markedet. Så langt har disse verktøyene hjulpet entreprenører, designere og programvareutviklere med å håndtere usikkerhet, gjennom kostnadseffektive og raske eksperimenter som systematisk reduserer feilrate og risiko. Likevel sliter mange ledere med å anvende disse kraftige verktøyene i sine organisasjoner, ettersom de ofte motsetter seg tradisjonell ledelsestenkning.