Boken "The Long Game" av Dorie Clark er en bestselger på Wall Street Journal som tar for seg nødvendigheten av langsiktig strategi for å oppnå personlige mål. I dagens hektiske arbeidsmiljø opplever mange profesjonelle at de er presset til det ytterste, ofte følende seg rushed og overveldet. I denne boken oppfordrer Clark leserne til å løfte blikket fra dag-til-dag rutinene og reflektere over hvordan de kan bryte ut av denne endeløse syklusen for å skape interessante og meningsfulle liv. Hun trekker paralleller til hvordan bedriftsledere som fokuserer for mye på kortsiktige profitter ofte glemmer å investere i langsiktig vekst. På samme måte må vi i våre egne liv omprioritere for å se det store bildet. Clark viser hvordan små endringer, gjort i dag, kan få en betydelig og uforholdsmessig positiv innvirkning på vår fremtidige suksess. Boken er en veiledning til å tenke langsiktig og tilpasse sine handlinger deretter, og tilbyr verdifulle innsikter for alle som ønsker varig suksess.