I dagens konkurransepregede næringsliv er innovasjon en uunnvikelig nødvendighet for å overleve. Mange selskaper legger imidlertid større vekt på å generere store ideer enn på å få dem til å fungere i praksis—å omdanne ideer til banebrytende produkter, tjenester og prosessforbedringer. Dette skjer ofte fordi idéutvikling oppleves som spennende og glamorøst, mens gjennomføring kan fremstå som rutinepreget og lite inspirerende. Uten riktig gjennomføring vil store ideer imidlertid ikke føre til resultater. I boken «The Other Side of Innovation», av Vijay Govindarajan og Chris Trimble, avsløres hvordan man kan sikre suksess med innovasjonsinitiativer, enten det dreier seg om små prosjekter eller dristige satsninger. Forfatterne trekker på erfaringer fra en rekke innovative selskaper som Allstate, BMW, Timberland og Nucor for å forklare hvordan man kan: * Bygge det rette teamet: Bestemme hvem som skal være med i teamet, hvor de kommer fra, hvordan de skal organiseres, hvor mye tid de kan dedikere til prosjektet, og hvordan de skal navigere det delikate og ofte konfliktfylte partnerskapet mellom innovasjon og daglig drift. * Lede disiplinerte eksperimenter: Finne ut hvordan teammedlemmene kan ...