Den anerkjente dramatikeren George Bernard Shaw bemerket en gang: 'Den rimelige mannen tilpasser seg verden, den urimelige prøver å tilpasse verden til seg selv. Derfor avhenger all fremgang av den urimelige mannen.' I tråd med denne definisjonen finner vi at mange av dagens entreprenører er alt annet enn rimelige – de blir til og med ansett som særegne eller 'sprø'. I boken 'The Power of Unreasonable People' argumenterer John Elkington og Pamela Hartigan for at fremtiden vår kan være avhengig av disse uvanlige menneskene. Gjennom engasjerende historier fremhever forfatterne de svært ukonvensjonelle entreprenørene som tar fatt på noen av verdens mest presserende økonomiske, sosiale og miljømessige utfordringer. De viser hvordan disse pionerene forstyrrer eksisterende industrier, verdikjeder og forretningsmodeller – og på denne måten skaper raskt voksende markeder over hele verden. Ved å forstå tankesettet og strategiene til disse entreprenørene, får du verdifulle innsikter som kan hjelpe deg med å identifisere fremtidige markedsmuligheter for din egen organisasjon.