The W. Chan Kim and Renee Mauborgne Blue Ocean Strategy Reader
Produktbeskrivelse
Denne boken samler det beste av artiklene fra W. Chan Kim og Renée Mauborgne om blue ocean-strategi, samlet på ett sted. Deres banebrytende verk, Blue Ocean Strategy, har solgt over 4 millioner eksemplarer globalt og er tilgjengelig på 49 språk. Mye av deres arbeid med å skape nye markedsplasser ble først publisert i Harvard Business Review. I denne samlingen finner du en nøye utvalgt liste over artikler som sammen beskriver prosessen med å skape 'blue oceans' – markeder uten konkurranse og utenfor rammen av eksisterende spiller. Kim og Mauborgne presenterer verktøy for utforskning og utnyttelse av disse markedene, som Verdi-kurven, Strategikartet, Priskorridoren for massene, og Forretningsmodellguiden – verktøy som har blitt essensielle i blue ocean-strategirammeverket. Denne samlingen inkluderer også forfatterenes nyeste artikkel i Harvard Business Review, 'Red Ocean Traps'. Enten du allerede er kjent med blue ocean-strategi eller ikke, vil denne boken gi deg et friskt perspektiv.