Harvard Business Review Press

What Makes a Leader? (Harvard Business Review Classics)

What Makes a Leader? (Harvard Business Review Classics)

Produktbeskrivelse

Når man blir spurt om å definere den ideelle lederen, trekker mange frem egenskaper som intelligens, viljestyrke, besluttsomhet og visjon – kvaliteter som tradisjonelt er knyttet til lederskap. Men ofte blir de mykere, mer personlige egenskapene oversett, til tross for at de er av avgjørende betydning. Selv om analytiske og tekniske ferdigheter er minimumskravet for å oppnå suksess, viser studier at emosjonell intelligens kan være den mest fremtredende egenskapen som skiller fremragende utøvere fra de som kun er tilstrekkelige. Psykolog og forfatter Daniel Goleman introduserte begrepet 'emosjonell intelligens' for et bredt publikum gjennom sin bok fra 1995 med samme navn, og han anvendte konseptet i forretningsverdenen med en klassisk artikkel i Harvard Business Review i 1998. I sin forskning blant nesten 200 store, globale selskaper fant Goleman at virkelig effektive ledere utmerker seg gjennom en høy grad av emosjonell intelligens. Uten denne egenskapen kan en person ha førsteklasses opplæring, et skarpt sinn, og.

Prishistorikk

Lavest
109 KR
Høyest
114 KR
Gjennomsnitt
111 KR
Median
111 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Harvard Business Review Press
Navn What Makes a Leader? (Harvard Business Review Classics)
GTIN/EAN/ISBN 9781633692602
Kategorier Bøker