Slutt å kaste bort verdifull tid og penger! Har du et komplisert problem på jobben, og kjenner du til de vanlige løsningene? Det kan være å ansette en konsulent, rekruttere en stjernespekket medarbeider eller holde flere møter for å løse det. I praksis ender det ofte opp med å bruke tid og ressurser uten å oppnå ønsket resultat. Du har kanskje erfart dette før – de såkalte løsningene tar ikke bare tid og penger, men problemet dukker likevel opp igjen. Heldigvis er det en vei ut av denne syklusen. Organisasjonsforskere Tanya Menon og Leigh Thompson, som er eksperter innen samarbeid og kreativitet, avdekker fem feller som fører til bortkastede ressurser i det de kaller 'handling uten fremdrift': Samarbeidstrappen: Å gjenbruke gamle løsninger på nåværende problemer Vinnerens felle: Å investere ytterligere ressurser i prosjekter som allerede feiler Enighetstrappen: Å unngå konflikt for å føle seg som en lagspiller Kommunikasjonsfellen: Å kommunisere for mye og gjennom for mange kanaler Makroledelsefellen: Å anta at ansatte ikke trenger veiledning. Menon og Thompson kombinerer sin egen forskning for å hjelpe deg med å bryte ut av disse feller og skape en mer effektiv arbeidsplass.