Mener du at du har en vinnende strategi? Men er du sikker på det? Ledere blir konstant overveldet av bestselgende ideer og beste praksiser for å oppnå konkurransefortrinn, men mange av disse ideene og praksisene er motstridende. Skal du strebe etter å bli stor eller rask? Bør du skape et «blått hav», være tilpasningsdyktig, spille for å vinne - eller skal du rett og slett gi opp tanken om et bærekraftig konkurransefortrinn? I et forretningsmiljø som endrer seg raskere og blir mer usikkert og komplekst for hver dag som går, har det aldri vært viktigere - eller vanskeligere - å velge den rette tilnærmingen til strategi. I denne boken presenterer Martin Reeves, Knut Haanaes og Janmejaya Sinha fra Boston Consulting Group en bevist metode for å bestemme hvilken strategi som er best for nettopp din bedrift. De begynner med å hjelpe deg å vurdere forretningsmiljøet ditt - hvor uforutsigbart det er, hvor mye makt du har til å endre det, og hvor hardt det er. Dette er en kritisk komponent for å få strategien riktig. Forfatterne viser også hvordan eksisterende strategiske tilnærminger kan kategoriseres, noe som gir deg et klarere bilde av hva som kan fungere best for din spesifikke situasjon.