I boken "Core Practices in Teacher Education" utforskes lærerutdanningsprogrammer fra ulike deler av verden, med et felles fokus på bruken av kjernerfaringer for å bedre forberede lærere til klasserommet. Pam Grossman og Urban Fraefel har samlet internasjonale perspektiver, og gir et globalt innblikk i praksisnær tilnærming til lærerutdanning. Dette omfattende verket presenterer bidrag fra lærerutdannere og forskere fra land som Australia, Tyskland, Nederland, Norge og Sveits, og fremhever forskjellige metoder for lærerforberedelse og undervisning basert på kjernerfaringer. Bidragsyterne deler konkrete eksempler på hvordan teorien anvendes i praksis, og gir fremtidige lærere muligheten til å praktisere metoder under sin profesjonelle utdanning. Klasserover all verden viser hvordan denne tilnærmingen gjør det mulig for lærerstudenter å delta i problemløsning og motta tilbakemelding, noe som gir et solid grunnlag for tilpasningsdyktig ekspertise. Grossman og Fraefel demonstrerer hvordan denne voksende globale bevegelsen bidrar til en mer effektiv lærerutdanning.