I boken 'Design Thinking in Schools' viser skoleinnovasjonsekspert John B. Nash hvordan design thinking kan tilpasses av travle skoledere som ønsker studentfokuserte løsninger på ulike utfordringer. Basert på over ti års arbeid med opplæring av skoledere både nasjonalt og internasjonalt, gir denne boken innsikt i hvordan ledere kan ta i bruk en design thinking-tilnærming for å avdekke problemer og utnytte ideene og energien fra elever og andre interessenter for å skape unike, effektive løsninger i løpet av et enkelt semester eller skoleår. Boken fungerer som en trinn-for-trinn guide som tilbyr essensiell veiledning og praktiske verktøy for valg av designteam, utvikling av prototyper og utvelgelse av lovende ideer for bredere implementering. Den inneholder rike eksempler fra lærere på barneskolen, ungdomsskolen og videregående nivå som har anvendt design thinking for å finne kreative løsninger på utfordringer knyttet til elevengasjement, skolevesenets klima, samarbeid mellom foreldre og lærere, og mange andre problemstillinger. Nash illustrerer hvordan skoledere kan bruke design thinking for å fremme innovasjon i skolen.