Boken "Feeling Safe in School" er skrevet av Jonathan Cohen og Dorothy L. Espelage, som er anerkjente eksperter innen skoleklima og forebyggingsvitenskap. I denne viktige publikasjonen har de samlet eksperter fra hele verden for å fremheve politikk- og praksisanbefalinger som støtter barn og ungdom i å føle seg trygge på skolen. Boken tar for seg både sosiale, emosjonelle og intellektuelle aspekter ved trygghet i tillegg til fysisk sikkerhet. Gjennom grundige analyser og kommentarer fra spesialister innen folkehelse, psykologi og skoleforbedring, gir "Feeling Safe in School" et unikt blikk på hvordan elleve ulike land oppfatter og definerer følelsen av trygghet i skolemiljøet. Boken utforsker hvilke mål og strategier som implementeres for å fremme sikkerhet, samt hvordan det måles fremgang i disse tiltakene. Den økende interessen for å støtte både den fysiske og den sosiale og emosjonelle sikkerheten til studenter er nå et globalt fenomen, og "Feeling Safe in School" beriker vår forståelse av hvordan utdanning må tilpasses for å sikre et trygt læringsmiljø.