HARVARD UNIVERSITY PRESS

How We Teach Science

How We Teach Science

Produktbeskrivelse

Boken 'How We Teach Science' presenterer en overbevisende argumentasjon fra en tidligere naturfaglærer i Wisconsin om betydningen av hvordan og hvorfor vi underviser i naturfag, spesielt i en tid der vitenskapens legitimitet blir utfordret. Forfatteren stiller det viktige spørsmålet: Hvorfor undervise i naturfag? Svaret på dette spørsmålet vil forme undervisningsmetodene som benyttes. Til tross for den utbredte oppfatningen av at naturfag bør undervises, har det vært mangel på enighet omkring både metodene og grunnene til undervisningen. Dette gjelder spesielt for undervisning av den vitenskapelige prosessen. Den grunnleggende kunnskapen vi har om verden er solid, og spesielt naturfagene som undervises på videregående skoler – fra bevegelseslover til atomstruktur, celledeling, DNA-replikasjon og den universelle lyshastigheten – anses for å reflektere hvordan naturen fungerer. Det er enighet om at både studenter og allmennheten generelt bør forstå metodene som benyttes for å oppnå denne kunnskapen. Men hva er egentlig den vitenskapelige metoden? Siden slutten av 1800-tallet har forskere og naturfagpedagoger kjempet med dette spørsmålet. Gjennom årene har de...

Prishistorikk

Lavest
393 KR
Høyest
410 KR
Gjennomsnitt
401 KR
Median
401 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke HARVARD UNIVERSITY PRESS
Navn How We Teach Science
GTIN/EAN/ISBN 9780674919341
Kategorier Bøker