HARVARD UNIVERSITY PRESS

Theory of the Gimmick

Theory of the Gimmick

Produktbeskrivelse

Boken "Theory of the Gimmick" av Sianne Ngai tar for seg det fascinerende fenomenet kalt gimmick, som både er dypt kontroversielt og merkelig tiltrekkende. Ngai undersøker hvordan gimmicker kan sees i varierende former, fra musikalske hooks og finansstrategier til striptease og idehistorie. Gjennom sin forskningsreise avdekker hun hvordan kapitalismens triks påvirker vår forståelse av tid og arbeidsinnsats, og presenterer en kritisk analyse som plasserer gimmicker som et sentralt begrep i den moderne estetiske diskursen. Hun er kjent for sin evne til å belyse oversette eller nedvurderte kategorier innen kunst og hverdagsliv, noe som gjør hennes perspektiver både originale og tankevekkende. Som flere kritikere har påpekt, er hun en av de mest kreative stemmene innen humaniora i dag, og hennes innsikter gjør "Theory of the Gimmick" til en fascinerende og lettlest bok som utfordrer lesernes forståelse av estetikk og kultur.

Prishistorikk

Lavest
258 KR
Høyest
299 KR
Gjennomsnitt
270 KR
Median
263 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke HARVARD UNIVERSITY PRESS
Navn Theory of the Gimmick
GTIN/EAN/ISBN 9780674278745
Kategorier Bøker