Haymarket Books

Bringing Back the Social into the Sociology of Religion

Bringing Back the Social into the Sociology of Religion

Produktbeskrivelse

I boken «Bringing Back the Social into the Sociology of Religion» undersøker bidragsyterne hvordan en tilnærming som gjeninnfører det sosiale aspektet i religionssosiologien kan bidra til en mer nyansert forståelse av emner som makt, følelser, identitet og etniske relasjoner i religiøst liv. Forfatterne knytter sine analyser til sosiale teorier og tar opp spørsmål knyttet til epistemologi og vitenskapelig refleksivitet. Kapitlene dekker et bredt spekter av religiøse tradisjoner og geografiske områder, inkludert sufisme i Pakistan, Kabbalah-senteret i Europa, Brasil og Israel, afrikanske kristne misjoner i Europa, samt evangelisk kristendom i Frankrike og Oseania. Boken er basert på original empirisk forskning og benytter en rekke metoder, inkludert kvantitative studier, etnografiske analyser og dokumentforskning. Samlet sett bidrar denne boken til en dypere forståelse av religion ved å sette fokus på de sosiale aspektene og kompleksiteten i trosliv.

Prishistorikk

Lavest
429 KR
Høyest
448 KR
Gjennomsnitt
439 KR
Median
439 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Haymarket Books
Navn Bringing Back the Social into the Sociology of Religion
GTIN/EAN/ISBN 9781642590753
Kategorier Bøker