Boken "Keywords: Det nye språket i kapitalismen" utforsker fremveksten av et nytt vokabular i det 21. århundre. Fra Silicon Valley til Det hvite hus, fra barnehage til høyskole, og fra fabrikkgulvet til prekestolen, møter vi krav om å være innovatører og entreprenører. Vi oppfordres til å være kuratorer av en stadig voksende liste av kompetanser, samt å utvikle evnen til å være motstandsdyktige og fleksible i møte med de utfordringer og skader vi opplever i arbeidslivet. Midt i økende ulikhet lærer disse nøkkelordene oss å blomstre ved å anvende prinsipper fra et konkurransedyktig marked på alle livets områder. I tillegg, gjennom å feire verdiene av utholdenhet, kreativitet og lidenskap både på skolen og arbeidsplassen, gir de oss trygghet i at økonomisk suksess er en moralsk dyd. Organisert alfabetisk som et leksikon, undersøker "Keywords" historien og den vanlige bruken av sentrale begreper i det dagligdagse språket til kapitalismen. Disse begrepene har på mange måter infiltrert hverdagen vår og blitt en essensiell del av vår kommunikasjon.