180 Days: Two Teachers and the Quest to Engage and Empower Adolescents
Produktbeskrivelse
I undervisningens kunst ligger det en skaperprosess der lærerens ferdigheter former læringsopplevelsen for elevene. I boken "180 Days: Two Teachers and the Quest to Engage and Empower Adolescents" inviterer erfarne lærere Kelly Gallagher og Penny Kittle oss inn i deres hverdag gjennom et helt skoleår, der de samarbeider om undervisning, refleksjon og tilpasninger i klasserommene sine i California og New Hampshire. Inspirert av spørsmålet "Hvordan får vi plass til alt?", har de identifisert og prioritert de essensielle praksisene som virkelig betyr noe for elevenes utvikling. Med fokus på hva som er verdifullt å bruke tiden sin på, setter de søkelyset på betydningen av å planlegge, justere og reflektere over undervisningen. Kernen i deres arbeid er spørsmålet om hvilken type lesere og skrivere elevene vil bli etter et år under deres veiledning. Gjennom kontinuerlig beslutningstaking og vurdering av situasjonen, viser de hvordan læring skapes og utvikles i øyeblikket, og hvordan denne prosessen er den mest avgjørende delen av undervisning. Boken gir leseren verdifulle innsikter i hvordan man kan engasjere og styrke unge mennesker i møte med litteratur og skriveprosesser.